עולים לאוויר

בשעה טובה ומוצלחת, סיימנו את הבדיקות והתיקונים. הזנו את כל התוכן. האתר יפה, מדוגם וממתין בסבלנות לגולשים הראשונים שיבקרו בו. האם עכשיו זה הזמן לנוח ולהנות מכל העבודה הקשה שעשינו עד כה? אז… זהו שלא…. בשלב הזה אנחנו רוצים לצעוק לכל העולם שיש לנו אתר חדש. אנחנו נפרסם בכל הרשתות החברתיות, נשלח ניוזלטר לכל הלקוחות, נבקש מכל העובדים להיכנס ולראות את האתר החדש. נשלח את הלינק בכל תפוצה אפשרית ונאסוף פידבקים כדי ליישם אותם בהמשך.

שלב העלאת האתר לאוויר מגיע לקראת סיום התהליך. שלב זה מגיע אחרי שעבדנו מאוד קשה על הגדרת המטרות שלנו, על הגדרת קהל היעד, על עיצוב ופיתוח האתר, עבדנו קשה בלמצוא את כל הבאגים ולתקן אותם והנה סוף סוף אנחנו בשלב שבו כל מה שעבדנו עליו הולך לצאת לאוויר העולם.
איך עושים את זה נכון ? על מה להקפיד ? מה חשוב לזכור ? הכנו רשימה קצרה בה תוכלו למצוא את התשובות. 

  1. לא מעלים אתר ביום חמישי או כל יום אחר שאחריו יש חג או חופש. תקלות תמיד יכולות לקרות והסיכוי שלהן לקרות גבוהה יותר בתהליך העלאה לאוויר. אנחנו חייבים להיות זמינים ומוכנים לתת פתרונות לתקלות שאלולות לצוץ.
  2. בדרך כלל מפתחים את האתר בסביבת פיתוח ולא בדומיין הסופי שלו. העברה מסביבת פיתוח לאתר LIVE יכולה לגרום לשיבושים – לכן חייבים לבדוק שוב את האתר אחרי העברה מסביבת הפיתוח. במידה וסביבת הפיתוח נמצאת על אותו השרת שעליו האתר יעלה – זה מצמצם את הסיכוי לתקלות משמעותיות.
  3. סביבת הפיתוח לרב תהייה על דומיין זמני, העברה לדומיין האמיתי עלולה לקחת עד 24 שעות במקרה של דומיין ישראלי ועד 48 שעות במקרה של דומיין מחו"ל. יש לקחת בחשבון את הזמנים האלו ולא לפרסם את האתר לפני. 
  4. במהלך העלאת האתר לאוויר יש למתכנתים עוד כמה משימות חשובות ביותר שיכולות להיות מיושמות רק בדומיין הסופי, למשל חיבור האתר לגוגל אנליטיקס או לפתוח את האתר לסריקה של גוגל, חיבור הגנה מספאם, הפניות  ועוד301. פעולות אלה קריטיות להצלחת האתר, במיוחד אם זה אתר חדש שמחליף אתר ישן. 
  5. הגדרת גיבויים לאתר. הטמעת מערכת גיבוי כדי להגן על הקבצים והנתונים של האתר שלכם. ניתן לעשות זאת דרך שמפתחת עבורכם את האתר או באמצעות פתרונות גיבוי של צד שלישי. גיבויים קבועים יאפשרו לשחזר את האתר במקרה של בעיות בלתי צפויות ,אובדן נתונים או פריצה.
  6. מעקב אחר ביצועי האתר וביצוע אופטימיזציה. יש לעקוב באופן רציף אחר ביצועי האתר באמצעות כלים כמו Google Analytics. ביצוע אופטימיזציה של האתר למהירות על ידי דחיסת תמונות, צמצום קובצי CSS ו-JavaScript, וקונפיגורציה של מערכות הCACHE. 
  7. הגדרות אבטחה וביצוע פעולות למניעת פריצות. פעולות אבטחה לאתר אינטרנט מתחלקות לשני חלקים, האחד ברמת האתר עצמו וזה כולל עדכון קבוע של כל המערכות באתר,  עדכון מערכת וורדפרס, תבניות והתוספים באתר כדי להבטיח שיפורי אבטחה וביצועים. השני ברמת השרת, זה כולל למצוא חברת אחסון מעולה שתדע לאבטח את השרת, לא להעמיס עליו המון אתרים ולתת תמיכה מעולה למתכנתים.

אחרי שוידאנו את כל מה שצריך לוודא ועשינו את כל מה שצריך לעשות ברמת האתר…. נשאר לנו להשיק את האתר! וזה אומר לפרסם, לפרסם ושוב פעם לפרסם! אנחנו רוצים כמה שיותר גולשים שייכנסו לאתר החדש, יבצעו רכישות, ישאירו פרטים, יתנו לנו פידבק על האתר ובאופן כללי יתרשמו מהעסק שלכם וממה שיש לו להציע.

דילוג לתוכן