מאחסנים, מתחזקים ומאבטחים

כמו שבניין מכיל דירות למגורים, כך השרת מכיל שטחי אחסון לאתרים. בדיוק כמו שנרצה שמישהו יתחזק את הדירה שלנו, ידאג לתיקונים שוטפים, יחדש את הצבע וכדומה.. כך אתר האינטרנט שלנו זקוק לתחזוקה קבוע, עדכוני מערכות ועבודות שותפות שיגרמו לו לפעול תקין ולאורך זמן. רמת התחזוקה שנעשית באתר ובשרת תקבע את רמת האבטחה של האתר.
זכרו! אתר שנפרץ, לעולם ישאר פרוץ ואפילו שמנקים את הפריצה היא יכולה לחזור בכל רגע! הדרך הנכונה ביותר לשמור על אתר תקין לאורך זמן היא לעשות הכל כדי למנוע את הפריצה מלהתקיים.

אחסון, תחזוקה ואבטחת אתר הם היבטים חיוניים בניהול נוכחות מקוונת.
נבדוק כל אחד מהם בנפרד:

1. אחסון אתר: אחסון אתר שלפעמים מתייחסים אליו כאל "אירוח אתר" מתייחס לתהליך אחסון קבצי האתר והנגשתם למשתמשים באינטרנט. קיימות אפשרויות אירוח שונות ומגוונות התואמות לכל תקציב ולכל דרישה.

אחסון שיתופי בעבודה ישירה מול ספק האחסון.
במצב כזה ההשקעה אומנם מאוד נמוכה אבל גם התמורה. האתר יאוחסן עם מאות (אפילו אלפי) אתרים אחרים, כאשר כל אחד מהם מתחרה על משאבי השרת. רמת האבטחה אוטומטית יורדת מכיוון שמספיק שאתר אחד מתוך מאות האתרים שבשרת נפרץ , הפריצה יכולה לעבור גם לאתרים אחרים שבאותו השרת.

אחסון בשרת וירטואלי פרטי:
שרת וירטואלי המחקה שרת ייעודי. שרת מסוג כזה מציע יותר שליטה ומשאבים מאשר אירוח משותף.
כאשר השרת הוירטואלי שייך לספק שלכם והוא אחראי על כמות ואיכות האתרים שנכנסים אליו ולוקח אחריות על האתר והאבטחה – זה האופן שבו אתם מקבלים את המקסימום מבחינת האבטחה ומשאבי השרת מצד אחד והשקעה כספית נמוכה, ביחס לאפשרויות אחרות, מצד שני.

אירוח שרת ייעודי:
לאתר שלכם יש שרת פיזי שלם המוקדש לצרכיו בלבד. אפשרות זו מספקת את הרמה הגבוהה ביותר של שליטה ומשאבים אך יכולה להיות יקרה יותר. אפשרות זו תתאים לאתרים גדולים, בעלי תנועה רבה, פונרקציונליות מורכבת, פעולות קראונים ברקע וכדומה.

בעת בחירת ספק אירוח אתר, מומלץ לשקול גורמים כגון אמינות זמן תגובה, מהירות שרת, תמיכת לקוחות (והשפה שבה ניתנת התמיכה), תכונות אבטחה, גיבויים ותמחור.

2. תחזוקת אתר: תחזוקה שוטפת של האתר מבטיחה את הביצועים, חווית המשתמש והאבטחה האופטימליים שלו. משימות תחזוקה מרכזיות כוללות:

עדכון תוכן: שמירה על תוכן האתר שלכם טרי, רלוונטי ומעודכן.

ניטור ביצועים: בדיקה קבועה של מהירות האתר, התגובה והביצועים הכוללים כדי להבטיח חווית משתמש חלקה.

גיבויים: יצירה ועדכון קבוע של גיבויים של הקבצים ומסדי הנתונים של האתר שלכם כדי להגן מפני אובדן נתונים.

עדכוני תוכנה: עדכון מערכת ניהול תוכן, תבניות, פלאגינים ורכיבי תוכנה אחרים של האתר שלכם כדי להבטיח שהם מאובטחים ותואמים לתקנים העדכניים ביותר.

תיקוני באגים: טיפול בבעיות טכניות, קישורים שבורים או שגיאות באתר שלכם באופן מיידי.

ניטור אבטחה: יישום אמצעי אבטחה כדי להגן על האתר שלכם מפני פגיעויות ואיומים פוטנציאליים. זה כולל שימוש בסיסמאות חזקות, שימוש בתעודות SSL וסריקה קבועה לאיתור תוכנות זדוניות.

3. אבטחה: אבטחת האתר חיונית כדי להגן על נתונים רגישים, לשמור על אמון המשתמש ולמנוע גישה בלתי מורשית. נהלי האבטחה הבאים חיוניים לכל אתר מאובטח.

Secure Sockets Layer) SSL): הטמעת תעודות SSL כדי לאפשר הצפנת HTTPS ולהבטיח העברת נתונים מאובטחת בין האתר למשתמשים.

הגנת חומת אש (firewall): שימוש בחומת אש של יישומי אינטרנט (WAFs) כדי לסנן ולחסום תעבורה זדונית ולהגן מפני איומי אבטחה נפוצים.

עדכונים שוטפים לכל המערכות: עדכוני אבטחה לתוכנות, CMS, פלאגינים ותבנית של האתר שלכם כדי לטפל בפרצות.

סיסמאות חזקות: אכיפת אישורי כניסה מאובטחים, סיסמאות מורכבות. במקרים מסוימים מומלץ לעשות אימות דו שלבי.

ביקורות אבטחה שוטפות, סביבת אירוח מאובטחת, בחירת ספק אירוח שמתעדף אבטחה, מציע אמצעי אבטחה ברמת השרת ומשתמש במערכות זיהוי ומניעת פריצות.

על ידי התמקדות באירוח, תחזוקה ואבטחת האתר שלכם, אתם יכול לספק חוויה אמינה ומאובטחת למשתמשים שלכם תוך הגנה על הנכסים המקוונים היקרים שלכם.

דילוג לתוכן